Železničný tunel superlativ Technológia MicroStep bola použitá aj pri výstavbe najdlhšieho a najhlbšieho železničného tunelu na svete, základného tunelu Gotthard vo Švajčiarsku

Uverejnené 6. 6. 2016 / Spoločnosť / MicroStep Europa
Tunel superlatívov - Gotthardský pätný tunel

Čísla a záznamy sú impozantné: najdlhší železničný tunel na svete, dlhý 57 kilometrov a s hĺbkou až 2300 metrov, bol teraz otvorený, čo spôsobilo revolúciu železničnej dopravy medzi severnou a južnou Európou. Agir Aggregat AG a Marti Technik AG sa podieľali na realizácii dvoch špecializovaných spoločností, ktoré sa spoliehajú na technológiu MicroStep na výrobu svojich špeciálnych produktov.


Ide o stavebný projekt superlativít a míľnik pre infraštruktúru strednej Európy: po 17 rokoch výstavby bol teraz otvorený základný tunel Gotthard s veľkými oslavami. Najdlhší železničný tunel na svete (dlhý 57 kilometrov) prechádza masívom Gotthard v strednom Švajčiarsku od obce Erstfeld na severe až po Bodio v kantóne Ticino na juhu. Je považovaný za srdce novo vybudovanej železničnej trate medzi severnou a južnou Európou.


Nielenže je dĺžka tunela pôsobivá. Nový základný tunel je tiež najhlbším tunelom na svete, pretože jazdí pod 2300 metrov skaly. Najvyššie inžinierske a plánovacie umenie bolo nevyhnutné pre tento účel, väčšina moderných technológií bola použitá, aby sa zdvihol tento mamutí projekt s extrémnou presnosťou. 28,2 milióna kubických metrov skaly bolo väčšinou prepichnutých vrtákmi, muselo sa prepravovať späť a potom čiastočne ako betón späť. Na tento účel bolo zamestnaných 2400 pracovníkov.

Dve mimoriadne špecializované spoločnosti, ktoré sa podieľali na konštrukcii projektu, tiež využili technológiu MicroStep: Agir Aggregat AG a Marti Technik AG.


Cez tunel sa každoročne prepravuje 2 000 ton materiálu

Agir Aggregat AG so sídlom v Affoltern am Albis v kantóne v Zürichu je členom medzinárodnej Agir Group. Sortiment služieb zahŕňa spracovanie materiálu, dopravnú logistiku, vonkajšie zariadenia, tunelové pásové systémy alebo úpravu vody. Pri vykopávaní novej rovinnej železničnej trate sa špecialisti postarali o odstránenie skaly. Každú hodinu museli byť odstránené, klasifikované a distribuované z tunelovacích strojov až 2400 hodín vyťaženého materiálu 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Vyvážalo sa niekoľko miliónov ton vyťaženého materiálu; čo by vyžadovalo nákladný vlak na trase z Bazileja do New Yorku za jednorazovú dopravu.



Najvyššia presnosť trvalého, hladkého procesu bola rozhodujúca. Výstavba závodu bola realizovaná okrem iného s SPL plazmovým rezacím strojom MicroStep, ktorý bol uvedený do prevádzky v súhrne Agir AG od roku 2008. Navrhovaným britovým roztok má net-pracovnú plochu 9000 x 2000 mm, manuálne nastavenie horáka až do 45 ° a hriadeľ pre spracovanie nosiča alebo profily, až do priemeru 500 mm.

Marti Technik AG pôsobil ako riešiteľ problémov, pokiaľ ide o debnenia a manipulačnej techniky, a pretože bola založená v roku 2002 v Moosseedorf neďaleko Berne, je tu ako doma. Hlavne prototypy a malé série sú vyrábané pre špeciálne účely s rezacím CNC systému svetového lídra v oblasti automatizované plazmové rezanie. Marti Technik AG má multifunkčné 3D rezanie centrum, čo umožňuje pre pracovnú oblasť plazmového rezania 12000 x 2000 mm autogénové rezanie plameňom.


Dopravné pásy pre takmer 17 miliónov ton horniny

Práca, ktorú vykonal špecialista na debnenie okolo výstavby základného tunelu Gotthard, bola rozsiahla. Boli vyrobené a inštalované dopravné pásy na prepravu 16,9 miliónov ton materiálu a niekoľko kilometrov rôznych debnení a veľká sieť ventilačných systémov.

Železničná sieť v Alpách sa uvedie do prevádzky v decembri 2016.


 FAKTY A OBRÁZKY NA GUNTHARDOVOM ZÁKLADNOM TUNELE



História

  1882 Otvorenie tunelu Gotthard Vertex

  1947 Prvé návrhy pre základný tunel medzi Amstegom a Bodio

  1999 Začiatok hlavného pohonu v základnom tuneli Gotthard

  2002 Prvý tunelovací vyvrtávač používaný v základnom tuneli Gotthard

  2010 Hlavný úder v základnom tuneli Gotthard

  2016 Otvorenie základňového tunelu Gotthard

    

Fakty

Dĺžka: 57 km (najdlhší železničný tunel na svete)

Celková dĺžka všetkých skúmaviek: 152 km

Maximálny skalný kryt: 2300 m

Doba výstavby (bez zvuku): 17 rokov

Ohniskový materiál: 28,2 miliónov ton   Náklady na základný tunel Gotthard: Jedenásť miliárd eur

Kapacita tunelov: až 260 nákladných vlakov a 65 osobných vlakov denne

Maximálna rýchlosť: nákladné vlaky 160 km / h;

Cestovné vlaky 250 km / h

Uvedenie tunelovej stanice Gotthard do prevádzky: 11. decembra 2016


"Rozhodnutie padlo rýchlo na MicroStep" Špecialista z nehrdzavejúcej ocele Binder od Bremenu spolieha na systém plazmového rezania MG pre všestranné 3D spracovanie plechov, rúr, profilov a kontajnerov na splnenie špeciálnych požiadaviek zákazníka
Rezanie nerezovej ocele pomocou technológie MicroStep ABP® MicroStep Technológia ABP pôsobí v oblasti prípravy na zváranie efektívne a pôsobivo.
Optimalizované rezanie a obrábanie Spoločnosť MicroStep spolupracuje s vedúcou technológiou Kennametal v rezacích operáciách na rezačke - ponúka zákazníkom nepredstaviteľné možnosti vo výrobe.
SL
Zostaňte informovaný o aktuálnom dianí!
Chcete zostať informovaný o všetkom, čo MicroStep robí? Potom sa môžete rýchlo a jednoducho prihlásiť na odber mesačného e-mailového bulletinu.